• English

۷۷۰۰۰۹۸۷ - ۲۲۶۲۳۹۹۶ - ۸۸۴۵۱۰۰۵

لایروبی مسیل ها

لایروبی مسیل ها
186
29 دی 1402
مدیریت سایت

لایروبی مسیل ها

لایروبی مسیل های شهری نیز مانند آنچه در باقی موارد گفته شد، انجام می شود و مانع از پخش بوی لجن ( به خصوص مسیل هایی که مقصد لوله های فاضلاب هستند )، تجمع انواع حشرات موزی در فصل گرما، موش ها، یا سرریز شدن و آب گرفتگی معابر در هنگام بارش ها می شود.

لوله بازکنی چاه چگونه انجام میشود؟

بازیابی لجن لایروبی شده

پس از مکش لجن و لای به داخل مخزن و تانکر لایروبی، رسوباتی که در حدود یک ساعت اول، ته نشین می شود، لجن خام نام دارد؛ که معمولا60 درصد لجن و لای لایروبی شده، را تشکیل می دهد. لجن خام در مرحله بعد به حوضچه های رسوب منتقل و تخلیه می شود؛ وقتی لجن خام، در معرض هوا و باکتری های هوازی قرار می گیرد، به لجن تازه تبدیل می شود که باید از حوضچه خارج گردیده و برای انواع مصارف صنعتی و شهرسازی، طبق اصول و استانداردهای مشخص، استفاده شود.

مواد لایروبی شده در مکان های دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا برای پر کردن گودال ها، ساخت جزیره های مصنوعی و .. البته در استفاده از آن باید کلیه موارد زیست محیطی و بهداشتی مد نظر قرار گیرد. از جمله خاک استخراج شده حاصل از لایروبی، بسیار غیر متخلل است و رسوبات زیادی دارد. پس امکان مصرف آن برای موارد زیست محیطی حتما باید توسط متخصصین محیط زیست و با بررسی جنبه های اقلیمی و زیستی محل استفاده از آن، تعیین گردد. پس دفع مواد استخراج شده در هر نوع عملیات لایروبی، بخش مهم عملیات است که نیاز به دانش کافی دارد وگرنه لایروبی نا صحیح هم برای بستری که لایروبی می شود و هم برای جایی که از مواد حاصل از لایروبی، قرار است پر شود، آسیب های زیست محیطی جدی به خصوص در طول زمان به همراه دارد.

لایروبی چاه آب

لایه روبی چاه آب که برای دست یابی به آب های زیر زمینی از جمله قنات ها حفر می شود نیز نیاز به لایروبی دارد. و با لایروبی تمام لجن های کف آن خارج می شود.

تخلیه چاه به چه روش هایی انجام میشود؟

اهمیت لایروبی چاه های فاضلاب

خارج کردن گل و لای و لجن از چاه ها و گذر مایعات، برای حفظ محیط زیست مفید واقع می شود؛ این فرایند سبب تجدید منابع محیطی شده و در فرایند ساخت و ساز نیز مزایای قابل توجهی به همراه دارد. اعمال این فرایند در شهرستان ها مزایای بیشتری داشته و سبب پاکیزگی هوا و سالم تر شدن زندگی شهروندان خواهد شد.

این فرایند از تجمع حشرات، موش و جانوران موذی جلوگیری کرده و به این ترتیب به رعایت بیشتر نکات بهداشتی می انجامد. برای بهبود انجام فرایند لایروبی باید از روش های استاندارد تراشیدن چاه فاضلاب استفاده کرده و برای این منظور از افراد حرفه ای کمک بگیرید. همچنین انجام منظم و دوره ای این فرایند به بهبود وضعیت زیست محیطی می انجامد.

لایروبی چاه با استفاده از نیروی انسانی

در این روش لایروبی نیروی انسانی به درون چاه رفته و این فرایند را به بهترین نحو انجام می دهد. این روش لایروبی بسیار سنتی و قدیمی است و به کسانی که این فرایند را انجام می دهند، مقنی می گویند. مقنی مواد جامد موجود در چاه ها را درون بشکه ای ریخته و با خود به خارج از چاه حمل می کند. برخی از آن ها نیز از ماشین های کمپرسی در این زمینه استفاده کرده و جامدات را با این شیوه از چاه خارج می کنند.

لایروبی با روش سپتیک تانک

هزینه لایروبی چاه فاضلاب در این روش کمی بیشتر محاسبه می شود؛ چرا که در این روش هم از نیروی انسانی و هم از ماشین آلات مکنده و تانک های مخصوص استفاده می کنند. سپتیگ ها از ابزار جدید لایروبی هستند که در انواع مختلفی تولید شده و هر یک برای مصارف متعددی به کار می روند.
نسبت به نوع استفاده از این دستگاه ها، مدل های سپتیک آشغال گیر و سپتیک لجن گیر، سپتیک های خانگی و سپتیک های صنعتی به کار رفته و فرایند لایروبی را با بهترین کیفیت انجام می دهند.

هر یک از این دستگاه ها طرز کار به خصوصی داشته و روش لایروبی با آن ها متفاوت انجام خواهد بود. انواع سپتیک های صنعتی برای مراکز تصفیه خانه مورد استفاده قرار گرفته و به جداسازی آب از لجن و باکتری های هوازی می انجامند. استفاده از آن ها در تصفیه خانه های خانگی نیز انجام می گیرد که روش کار متفاوتی دارد.

لایروبی چاه
لایروبی چاه

لایروبی چاه با استفاده از منهول ها

این ابزار اغلب بر سر راه چاه های فاضلاب نصب شده و مقادیری از جامدات موجود در مسیر را در خود جمع آوری می کنند. منهول ها خطوط فاضلاب را به هم متصل کرده و هر یک در عمق به خصوصی نصب می شوند. در فرایند لایروبی، با خارج کردن منهول ها از خطوط انتقال آب، فرایند پاکسازی انجام خواهد شد.

بهترین زمان انجام فرایند لایروبی چاه فاضلاب

مرکز لایروبی چاه فاضلاب اصفهان، زمان مشخصی برای انجام این فرایند مشخص نمی کند. به صورت کلی نمی توان گفت که هر چند سال یا چند ماه باید این فرایند انجام شود؛ اما عوامل مختلفی در زمان مورد نیاز برای اجرای لایروبی تاثیر می گذارند.

نوع چاه، طریقه حفر آن با روش های صنعتی یا مسکونی، میزان استفاده از چاه و… بر زمان انجام لایروبی تاثیر می گذارند. در این خصوص نشانه های چاه و فاضلاب مسکونی فرا رسیدن زمان انجام این فرایند را اطلاع می دهند. در صورتی که چاه فاضلاب منزل شما مکررا پر شود، بوی بدی از چاه به مشام برسد، آب به خوبی وارد لوله ها نشود و… زمان لایروبی چاه فاضلاب شما فرا رسیده است.

فرایند لایروبی چاه فاضلاب

پیش تر با روش های لایروبی چاه فاضلاب آشنا شدیم؛ حال باید دید که مراحل اجرای این فرایند به چه صورت است. برای این فرایند ابتدا باید چاه فاضلاب به صورت کامل تخلیه شود؛ سپس کارگر وارد چاه می شود و با استفاده از ابزارهای مورد نیاز لایه های رسوبی، دیواره های چاه را می تراشد و رسوبات آن را از بین می برد.

لایروبی قنات

در قدیم قنات ها یکی از مهم ترین منابع آب آشامیدنی و نیز مورد استفاده برای کشاورزی بودند، امروزه هم در صورت احیا و رعایت نکات اصولی می توان از قنات ها به عنوان منابع زیرزمینی آب، استفاده کرد. عملیات احیای قنات ها، همان لایروبی قنات ها است که بسیار اهمیت دارد؛ زیرا برعکس چاه آب، آب داخل قنات ها دائمی است و لایروبی قنات ها از جمله کار های بسیار سخت و طاقت فرسا است که برای شیرین سازی آب قنات، توسط مقنی ها انجام می شود تا گل و لای و اجسام آلوده کننده مسیر قنات از کف و دیواره های آن زدوده شود.

لازم به ذکر است که لای با لجن فرق دارد؛ لجن، پسماند ته نشین شده و نیمه جامد از بقایای تصفیه فاضلاب های خانگی یا صنعتی است. لای متشکل از گل و رسوب مواد طبیعی و خاک ( شن و ماسه ) است.

سیستم های لایروبی طبق کاربرد های متفاوت در مکان های گوناگون لایروبی، انواع مختلفی دارد:

مکش، مکش و دندانک ( مناسب خاک سیمان دار )، مکش و جت آب ( مناسب ماسه متراکم )، مکش و کاتتر هد، چنگک و بیل مکانیکی

لایروبی با بهترین تجهیزات و ابزار را از ما بخواهید تا تیم حرفه ای ما، رگ های ساختمان و شهر شما را احیا کنند و جانی دوباره بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه کار با دستگاه فنر زنی برقی

نحوه کار با دستگاه فنر زنی...

نحوه کار با دستگاه فنر زنی برقی لوله بازکنی با فنر برقی به این صورت است که ابتدا فنی کار...

مقالات بیشتر بخوانید
افتادن صابون در چاه دستشویی و گرفتگی سیفون توالت

افتادن صابون در چاه دستشویی و...

یک مشکل جدی که باعث ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب می شود افتادن صابون در چاه دستشویی است. افتادن...

مقالات بیشتر بخوانید
نحوه از بین بردن نم و رطوبت بر روی دیوار

نحوه از بین بردن نم و...

نحوه از بین بردن نم و رطوبت بر روی دیوار رطوبت در روی دیوارها در خانه ها یکی از شایع...

مقالات بیشتر بخوانید
لوله بازکنی با سه نظام

لوله بازکنی با سه نظام

لوله بازکنی با سه نظام در اکثر ساختمان ها به دلایلی ازجمله تجمع چربی و فضولات، سولفات لوله، موهای زائد،...

مقالات بیشتر بخوانید
آشنایی با روش حفر چاه آب با مته دستی

آشنایی با روش حفر چاه آب...

آشنایی با روش حفر چاه آب با مته دستی حفر چاه آب با مته دستی از ساده‌ترین روش‌های حفاری چاه...

مقالات بیشتر بخوانید
مناطق تحت پوشش خدمات لوله بازکنی

مناطق تحت پوشش خدمات لوله بازکنی

مناطق تحت پوشش مجموعه لوله بازکنی خدمات خود را که شامل: – باز کردن هرنوع گرفتگی لوله ی سرویس بهداشتی...

مقالات بیشتر بخوانید
راه های خارج کردن موبایل از لوله چاه دستشویی

راه های خارج کردن موبایل از...

گوشیم افتاد تو چاه فاضلاب گوشیمو برده بودم دستشویی سر خورد افتاد. یک دقیقه رفتم یه چیزی بردارم، گوشی دستم...

مقالات بیشتر بخوانید
دلایل ترکیدگی لوله چیست؟

دلایل ترکیدگی لوله چیست؟

دلایل ترکیدگی لوله چیست؟ یکی از رایج ترین مشکلات ساختمان های امروزی و قدیمی ترکیدگی لوله آب است و معمولا...

مقالات بیشتر بخوانید
چگونه محل نشتی لوله آب را پیدا کنیم؟

چگونه محل نشتی لوله آب را...

چگونه محل نشتی لوله آب را پیدا کنیم؟ بعد از کسب اطمینان از وجود نشتی از طریق راه های تشخیص،...

مقالات بیشتر بخوانید
نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب

نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه...

متاسفانه در برخی از موارد، به علت طراحی اشتباه و یا قرار گرفتن عاملی خارجی در چاه، شما به تخلیه...

مقالات بیشتر بخوانید

تماس تلفنی