• English

۷۷۰۰۰۹۸۷ - ۲۲۶۲۳۹۹۶ - ۸۸۴۵۱۰۰۵

لزوم ترمیم چاه ریزشی

لزوم ترمیم چاه ریزشی
177
30 دی 1402
مدیریت سایت

لزوم ترمیم چاه ریزشی

اکثری از ساختمانهای دیرین وجود دارا هستند که قدمت چاه آنان مضاعف دوچندان است . چاههای کهن مستعد ریزش می‌باشند . با ارتقاء قدمت چاه احتمال ریزش آن هم ارتقاء می‌یابد . هر چه از فعالیت چاه می گذرد دیواره های آن شل شده و ریزش می نماید و بعد از مدتی میله چاه به کلی از فی مابین رفته و چاه تبدیل به حفره بزرگی می شود . این فرمان خالی شدن تحت ساختمان شده و هر لحظه قابلیت ریزش ساختمان موجود است . به همین منظور ریزش چاه را بایستی بدون شوخی گرفت . چاههای کهن را نباید به اکنون خویش رها کرد . بایستی به چاههای سابق دوچندان اعتنا کرد و و از شرایط آن ها مطلع شد . چنانچه چاه کهن در اکنون ریزش باشد یا این که دیوارههای آن ریخته باشد می بایست تخت گاز آن را ترمیم کرد و از ریزش آن خودداری کرد .

لوله کشی چگونه انجام میشود؟

چه گونه چاه ریزشی را ترمیم می کنند؟

روش ترمیم چاه ریزشی بدین صورت است که با به کار گیری ار بلوکهای سیمانی که آن‌ها را کول چاه می نامند جلوی ریزش چاه را میگیرند . کول چاه استوانه سیمانی است که آن را باطن چاه قرار می دهند و مثل ستون در چاه کار می نماید و از ریزش آن دوری می نماید . کول چاه نقش مهمی در خودداری از ریزش چاه دارااست . درواقع با به کار گیری از کول می توان از ریزش چاه پرهیز کرد و چاه کهنه و ریزشی را به چاه جدید تبدیل کرد . موسسات تخلیه چاه و شرکت های تعمیرات چاه فاضلاب با به کار گیری از کول چاه مبادرت به ترمیم چاههای ریزشی می نمایند . این شرکتها کولهای چاه را به ترتیب داخل چاه قرار می دهند و تا دهانه چاه این فعالیت را ادامه می دهند . براین اساس از ریزش چاه پرهیز به فعالیت میاید

ولی بایستی بدین نکته اعتنا کرد که‌این عمل در صورتی‌که قابلیت پذیر است که میله چاه تندرست باشد . در حالتی‌که میله چاه به کلی تخریب شده می بایست قابلیت و امکان کول گذاری وجود نخواهد داشت . کول گذاری صرفا اگر قابلیت پذیر است که میله چاه وجود داشته باشد . در حالتی‌که کول چاه از در میان رفته باشد و چاه ریزش کرده می بایست کاری جز پرکردن چاه نمیتوان انجام داراست . در این‌حالت حتما می بایست چاه شود و چاه جدیدی حفر شود . شرکتهای تخلیه چاه با به کارگیری از طریق کول گذاری از ریزش چاه کهنه و دیرین پرهیز می نمایند .

فنر زنی چگونه انجام میشود؟

آیا شرکت های تخلیه چاه مبادرت به ترمیم چاه ریزشی می کنند؟

یکی تخصص های شرکت های تخلیه جاه ترمیم چاه ریزشی است . این یک کدام از مهم ترین فعالیتهای موسسات تخلیه چاه است . موسسات تخلیه چاه با تخصص و تجربه خویش در این مورد به راحتی چاههای ریزشی را ترمیم کرده و از ریزش آن پرهیز می نمایند . شرکت ها تخلیه چاه توسط کول گذاری از ریزش چاه دوری می نمایند و چاه را جدید می نمایند . ترمیم چاه کهنه و چاه ریزشی فرمان زیاد اثرگذار و با ارزشی است . با ترمیم چاه دیرین و کهنه فارغ از هزینه مازاد قادر است صاحب و مالک چاه جدید گردید فارغ از اینکه هزینه حفر چاه را بپردازید . موسسات تخلیه چاه در فعالیتی هنرمندانه مبادرت به ترمیم چاه کهنه و ریزشی می نمایند .

در عین هم اکنون بعضی از شرکت های تخلیه چاه این فعالیت را انجام نمی دهند . چون ترمیم چاه دیرین نیازمند تجربه و تخصص است به همین دلیل آن‌ها در‌این فعالیت کار نمی‌کنند . . بعضی از شرکت های تخلیه چاه در حالی که پیش نیازهای این عمل را ندارند گشوده نیز مبادرت به ترمیم چاه می نمایند . این در حالی است که احتمالا بعداز انجام عمل و با گذشت چندین سال چاه ترمیم شده مبتلا ریزش شود .

بازسازی چاه چه روش هایی دارد؟

قبل از حفر چاه به نکاتی باید توجه کرد ؟

 

باید طبق استاندار های محلی و فاصله ها ی مشخص با ساختمان ها و زمین های اطراف تعیین کرد تا از ورودی های احتمالی از چاه های دیگر به چاه مورد نظر جلوگیری کرد و هم چنین برخورد به آب های زیر زمینی و مسیر برخورد آب های زیر زمینی بستگی دارد .

حفر چاه فاضلاب باید به گونه اییکار شناسی شده باشد که دچار ریزش چاه در آینده نباشیم . پس باید قبل از حفاری چاه به مواردی مختلف درباره ی زمین دقت کنیم به به میزان جذب آن و نوع خاک و بر اساس این موارد متراژ مشخص می شود .

بازسازی چاه
بازسازی چاه

عوامل تاثیر گزار بر قیمت حفاری چاه چیست ؟

عوامل تاثیر گزار بر قیمت حفاری چاه توسط مقنی مشخص می شود و مقنی طبق موارد مختلف قیمت را تعیین می کند . عوامل تاثیر گزار عبارت اند از: نوع چاه متراژ چاه محل حفر چاه نوع خاک همه از مواردی می باشند که در تعیین قیمت تاثیر گزار است . و گزینه تاثیر گزار دیگر در قیمت زمین های سخت یا زمین های دژ هستند که با استفاده از کمپرسور می توان حفاری انجام داد نمی توان به صورت دستی حفاری انجام داد .

متراژ مقنی چگونه محاسبه می شود ؟

اگر چاه فقط دارای میله باشد و انباره نداشته باشد متراژ چاه بر اساس طول محاسبه می شود .

اما اگر اگر چاه دارای انباری باشد میله چاه بر اساس حاصلضرب طول در عرض و در ارتفاع محاسبه می شود . و متراژ انباری به صورت دو برابر حاصلضرب طول و عرض و ارتفاع محاسبه می شود . که به این محاسبه متراژ مقنی می گویند .

 

 

بخش های ساختار چاه

چاه ها فاضلاب از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و برای حفاری چاه باید مرحله به مرحله پیش رفت با رعایت اصول و قواعد ایمنی حفاری چاه انجام می شود در ادامه به توضیح هر قسمت از آن می پردازیم .

میله چاه در ابتدا مقنی اول میله چاه را کنده کاری می کند تا به قسمت های بعدی چاه می رسد .

طوقه چاه یا گلدان چاه طوقه چینی چاه در انتهای کار برای بستن درب چاه انجام میشود طوقه به شکلی قیفی است که بر عکس ساخته می شود با استفاده از آجر و سیمان که اگر به صورت استاندارد انجام نشود باعث ریزش درب چاه می شود .

انباره چاه بخش اصلی برای چاه می باشد که تعیین کننده برای حجم کلی چاه می باشد که توسط مقنی به صورت دستی کنده کاری می شو د.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با روش و تکنیک حفاری ضربه ای

آشنایی با روش و تکنیک حفاری...

آشنایی با روش و تکنیک حفاری ضربه ای عمده منابعی که در طبیعت برای استفاده انسان ها وجود دارد منابعی...

مقالات بیشتر بخوانید
تاثیر لایروبی چاه در کارایی آن

تاثیر لایروبی چاه در کارایی آن

تاثیر لایروبی چاه در کارایی آن شاید شما هم عبارت «لایروبی چاه» را شنیده باشید و این سوال برایتان پیش...

مقالات بیشتر بخوانید
بهترین روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب در خانه

بهترین روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب...

بهترین روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب در خانه گرفتگی لوله فاضلاب یکی از مشکلاتی است که همواره در ساختمان های...

مقالات بیشتر بخوانید
فنر لوله بازکنی چیست و چگونه از آن در لوله بازکنی استفاده می کنند

فنر لوله بازکنی چیست و چگونه...

فنر لوله بازکنی چیست و چگونه از آن در لوله بازکنی استفاده می کنند فنر هیدرولیک لوله بازکنی به ابزار...

مقالات بیشتر بخوانید
راه حلهای لایروبی فاضلاب و رفع بوی بد فاضلاب

راه حلهای لایروبی فاضلاب و رفع...

ترمیم و بازسازی چاه فاضلاب با ترمیم و بازسازی چاه فاضلاب ساختمان دیگر نیازی به حفر مجدد چاه نیست. چاه...

مقالات بیشتر بخوانید
دلایل ترکیدگی لوله چیست؟

دلایل ترکیدگی لوله چیست؟

دلایل ترکیدگی لوله چیست؟ یکی از رایج ترین مشکلات ساختمان های امروزی و قدیمی ترکیدگی لوله آب است و معمولا...

مقالات بیشتر بخوانید
آشنایی با روش‌های مختلف لوله بازکنی

آشنایی با روش‌های مختلف لوله بازکنی

رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشهای مختلفی دارد که هر یک از این روشها مخصوص گرفتگی های خاصی می باشد. یعنی...

مقالات بیشتر بخوانید
چه زمانی به تخلیه چاه نیاز داریم؟

چه زمانی به تخلیه چاه نیاز...

چه زمانی به تخلیه چاه نیاز داریم؟ فارغ از اینکه دلیل پر شدن چاه چه باشد، جدی نگرفتن آن عواقب...

مقالات بیشتر بخوانید
افتادن صابون در چاه دستشویی و گرفتگی سیفون توالت

افتادن صابون در چاه دستشویی و...

یک مشکل جدی که باعث ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب می شود افتادن صابون در چاه دستشویی است. افتادن...

مقالات بیشتر بخوانید
تخلیه چاه چیست؟ نشانه های پرشدن چاه کدامند؟ 3 روش تخلیه

تخلیه چاه چیست؟ نشانه های پرشدن...

تخلیه چاه چیست؟ نشانه های پرشدن چاه کدامند؟ 3 روش تخلیه به خارج کردن مواد زائدی مانند فضولات، مو، مواد...

مقالات بیشتر بخوانید

تماس تلفنی