• English

۷۷۰۰۰۹۸۷ - ۲۲۶۲۳۹۹۶ - ۸۸۴۵۱۰۰۵

نحوه از بین بردن نم و رطوبت بر روی دیوار

نحوه از بین بردن نم و رطوبت بر روی دیوار
185
1 بهمن 1402
مدیریت سایت

نحوه از بین بردن نم و رطوبت بر روی دیوار

رطوبت در روی دیوارها در خانه ها یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند ، به خصوص در مناطقی که دارای رطوبت زیاد هستند، از جمله مناطقی در نزدیکی دریا یا خانه هایی که در طول روز آفتاب نمی خورند و رطوبت وارد دیوار میشود.

رطوبت به دلایل خاصی وارد دیوارها می شود و این رطوبت منجر به آسیب جدی به ساختار و فونداسیون ساختمان می شود، به خصوص اگر این رطوبت در طبقه زیرزمینی ساختمان باشد علاوه بر ظهور لایه ای از قالب روی دیوارها که شامل بسیاری از میکروب ها و قارچ ها برای سلامتی ساکنان خانه مضر است و به همین دلیل نظارت و یافتن راهی برای رهایی از رطوبت روی دیوارها ضروری است.

دلایل ظهور رطوبت روی دیوارها هنگامی که ساکنان خانه از رطوبت روی دیوارهای خانه خود رنج می برند ، باید قبل از فکر کردن در مورد روش رطوبت زدایی روی دیوارها ، منبع این رطوبت و دلایل آن را بدانند که ممکن است از پسوندهای آب در داخل خانه باشد و ممکن است دلیل این رطوبت بیرونی باشد.

لجن کشی به چه منظوری انجام می شود؟

رفع نم و رطوبت در خانه

یکی از دلایل بروز رطوبت وجود مشکل در ساخت و ساز و دلایلی که ممکن است منجر به ظاهر رطوبت بر دیوار باشد شاید خرابی یا پوسیدگی در لوله های آب، یا یک شکستگی در لوله های فاضلاب ساختمان باشد. زمانی که لوله ای از سیستم فاضلاب ساختمان دچار پوسیدگی شود آب کوچکترین مسیر را برای رسیدن به کف ساختمان پیدا می کند و نشت به آرامی شروع می شود و به تدریج افزایش می یابد تا به درجه ای غیرقابل کنترل یا تعمیر برسد و یکی از دلایل رطوبت روی دیوارها نیز ممکن است وجود برخی از خرابی ها در لوله های آب در ساخت و ساز باشد و این منجر به جستجوی آب از طریق دیگری می شود.

بنابراین لازم است قبل از شروع فکر کردن در مورد چگونگی خلاصی از رطوبت روی دیوارها، با آرامش و آرام به جستجوی منبع واقعی نشت آب که باعث ایجاد رطوبت بر روی دیوارها می شود بپردازید. چگونه از رطوبت روی دیوارها خلاص شویم پس از آنکه منبع رطوبت روی دیوارها روشن شد و برخی از دلایل مشترک و اساسی این رطوبت مشخص شد.

امکان یافتن راهی برای خلاص شدن از رطوبت روی دیوارها فراهم شد و راه های مختلف و بسیاری برای از بین بردن رطوبت بر روی دیوار وجود دارد. این امر نیاز به متخصصان در این امور دارد و ممکن است نیاز به تخریب برخی مناطق خانه و بازسازی آنها برای رسیدن به منبع نشت و رطوبت باشد. تشخیص نشتی لوله آب از دیگر خدمات دیگر شرکت لوله بازکنی تهران می باشد. برای دریافت خدمات تشخیص نشتی لوله آب با ما در تماس باشید.

راه حل هایی که ارزان و کافی برای ترمیم رطوبت بدون نیاز به تخریب یا ترک خوردگی در دیوارها است و در صورت پیگیری مراحل با احتیاط می توان توسط ساکنین خانه انجام داد در ادامه گفته خواهد شد:

تهویه مناسب برای خانه و استفاده از فن برای جابجایی هوا بویژه در خانه هایی که نور خورشید به آنها نمیتابد، به کاهش رطوبت و عدم وجود لایه قالب در سطح دیوارها کمک می کند.
پریزهای ضد آب را وصل کنید بعد از مسدود کردن تمام درگاه های منتهی به نشت آب، چه داخلی و چه خارجی، می توانید شروع به خلاص شدن از اثرات رطوبت و قالب بر روی دیوارها کنید، با استفاده از یک اسفنج و صابون تمیز، محل قالب را پاک کرده و سپس آن را با آب بشویید، اگر قالب خشک باشد، می توانید از مواد پاک کننده لکه سیاه استفاده کنید. که برای اطمینان از از بین رفتن کامل میکروب های قالب و رطوبت در مغازه های تخصصی تعمیر خانه به فروش می رسند.
استفاده از جوش شیرین و بی کربنات سودا با حل کردن آنها با آب و پاشیدن این مواد بر روی قالب ها و پاک کردن لکه های قالب با یک تکه پارچه مرطوب شده با مخلوط مذکور ، ممکن است این لکه ها از بین نرود ، اما اثر کربنات سودا برای از بین بردن قالب کافی است و سمیت خطرناک آن را از بین می برد. به جلوگیری از رشد دوباره قالب کمک می کند.

رفع نم رطوبت بدون کندن و تخریب، چکه و نشت آب از حمام یا دستشویی خانه یا آپارتمان خودتان را به گروه حرفه ای و متخصص لوله بازکنی تهران بسپارید. ما با دستگاه نشت یابی در محل حضور پیدا می کنیم مکانی را که دارای نم و رطوبت است را برطرف یا لوله ای را که دچار پوسیدگی یا خرابی است را تعمیر میکنیم. لوله بازکنی تهران با داشتن متخصصین و تکنیسین های کارآزموده و با تجربه آماده خدمات به شما همشهریان محترم تهرانی است.

رفع نم و رطوبت دیوار با دستگاه به سرعت و در مدت زمان اندک انجام می شود. برای دست یابی به نتیجه بهتر باید ابتدا منشا اصلی رطوبت را از بین ببریم تا رطوبت مجددا به کف و دیوارها نشات نکند. معمولا روش های خانگی و سنتی برای رفع نم و رطوبت در مدت زمان کوتاه جوابگو نخواهند بود. به همین منظور استفاده از دستگاه های دارای اشعه های با طول موج بلند که اغلب گرما ایجاد می کنند بهترین راه حل از بین برنده رطوبت در مدت زمان کوتاه می باشد. اغلب رطوبت دیوارها مشکل بسیاری از منازل است. تشخیص نشتی لوله آب با دستگاه را به مجموعه لوله بازکنی تهران با پیشرفته ترین دستگاه ها بسپارید. در صورت نیاز به استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

در شهر های شمالی دیوار بعضی از خانه ها مانند محیط بیرون دارای ۶۰ تا ۷۰ درصد رطوبت می باشد که می تواند منشا مشکلات اساسی از جمله بیماری های پوستی و افزایش حشرات و حیوانات موذی در منزل باشد. بعضی افراد فکر می کنند تنها راه رفع این مشکل تخریب دیوار ها است. البته معمولا دیوارهای که نم زدگی دارند در مدت زمان کوتاهی دچار ریزش گچ می شوند و ظاهر بدی پیدا می کنند. بهترین راه از بین بردن رطوبت استفاده از دستگاه های مخصوص رفع نم و رطوبت در کمتر از چند روز است.

در گذشته رفع نم و رطوبت دیوارها در مدت چند روز با استفاده از روش های سنتی به هیچ وجه امکان پذیر نبود. معمولا روش های مانند بازگذاشتن پنجره ها یا ایجاد گرما در منزل هم برای ساکنان سخت است و هم رطوبت دیوارها به طور کامل برطرف نمی شود و پس از مدت اندکی مجددا رطوبت در لایه های زیرین دیوار دیده می شد. افزایش مگس ها در منزل و ایجاد کپک و باکتری روی گوشه دیوارها از مهم ترین نتایج رطوبت به شمار می آید. به غیر از اینکه رطوبت دیوارها باعث ایجاد بوی نامطبوع در منزل می شود ایجاد آلرژی های تنفسی از نتایجی است که برای انسان به دنبال دارد.

تبدیل توالت چگونه انجام می شود؟

رفع نم و رطوبت دیوار بدون نیاز تخریب

بی شک رفع نم و رطوبت دیوار ها در صورتی مطلوب خواهد بود که بدون تخریب لایه های دیوار باشد. روش های قدیمی گاها باعث افزایش تخریب دیوار ها می شوند مثلا بعضی از افراد متعقد هستد تنها برای از بین بردن رطوبت دیوارها باید لایه های دارای رطوبت برداشته شود. عملا استفاده از این روش ها هزینه های زیادی به مالکین در تعمیرات وارد می کند. اما استفاده از دستگاه های جدید به هیچ وجه تخریبی در لایه های دیوار ایجاد نمی کند و حتی به گچ دیوار آسیبی وارد نمی شود در نتیجه با خیال راحت می توان از این دستگاه ها استفاده کرد.

هزینه استفاده از دستگاه های دارای اشعه یا دستگاه هایی که گرمای زیادی به محیط دارای رطوبت وارد می کنند در مدت زمان چند روز تا یک هفته بسیار کمتر از هزینه های تخریب دیوارها و تعمیرات مجددا آنها می باشد. همچنین دیوارها در این حالت معمولا استحکام خود را حفظ می کنند و مجددا پس از انجام عملیات نم گیری دچار ریزش نمی شوند. رفع نم و رطوبت دیوارها دارای مراحلی می باشد که در این مقاله قصد داریم به دشرح آن بپردازیم. رطوبت یک معضل بزرگ برای خانوارها خصوصا خانه هایی که در مکان مرطوب قرار دارند، می باشد.

رفع نم و رطوبت دیوارها دارای مراحلی می باشد که در این مقاله قصد داریم به دشرح آن بپردازیم. رطوبت یک معضل بزرگ برای خانوارها خصوصا خانه هایی که در مکان مرطوب قرار دارند، می باشد.تشخیص نم و رطوبت دیوار کار سختی نبوده و تنها با یک نگاه می توان نم و رطوبت دیوار را تشخیص داد. گاهی با مشاهده لکه آب بر روی دیوار و یا تغییر رنگ دیوار می توان به نم و رطوبت دیوار پی برد.

در صورتی که رنگ دیوار تغییر کرده باشد، نشان دهنده سطحی بودن میزان نم و رطوبت دیوار می باشد ولی اگر لکه آب مشاهده شد، نم و رطوبت عمیق بوده و باید هر چه زودتر آن را برطرف نمود. چنانچه دیوارها دچار ترک خوردگی شده باشد، می توان متوجه شد که دیوار نم و رطوبت پیدا کرده است. بنابراین لازم است درزهای دیوار پوشانده شود. نشت یابی لوله شمال تهران را به مجموعه لوله بازکنی تهران در شمال تهران بسپارید. مجموعه لوله بازکنی تهران ارائه دهنده خدمات نشت یابی در تهران می باشد.

رفع نم
رفع نم

راهکارهای از بین بردن نم و رطوبت دیوار

باز کردن پنجره ها

هنگامی که علایٔم و نشانه های نم و رطوبت را در دیوارهای خانه خود مشاهده کردید، بهتر است درب و پنجره های خانه را باز نمایید تاهوای تازه وارد خانه شده و باعث تسریع در رطوبت دیوار شود.

عایق کاری دیوارها

یکی از راههای جلوگیری از نم و رطوبت دیوارها، عایق کاری دیوار ها می باشد و باید توسط یک متخصص انجام شود.

استفاده از تهویه

در قسمت هایی از خانه که دیوار آن نم زده بهتر است سیستم تهویه را روشن کرده تا به از بین رفتن نم و رطوبت کمک کند.

 

نشتی لوله ها

گاهی ممکن است دلیل نم و رطوبت ساختمان شما، نشتی لوله های ساختمان باشد و برای جلوگیری از آن باید لوله کشی های ساختمان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نشتی، لوله را تعویض نمایید.

از رطوبت گیر استفاده نمایید

تشخیص نم و رطوبت با دستگاه، دستگاه های رطوبت گیر روشی راحت برای برطرف کردن نم و رطوبت منزل می باشد و همانند سیستم تهویه عمل می کند. شما می توانید این دستگاه را در نزدیکی دیوار قرار داده تا نم و رطوبت آن را از بین ببرد.

استفاه از نمک

نمک خاصیت رطوبت گیری بالایی داشته و در صورت مشاهده نشتی در دیوار، درون یک ظرف نمک ریخته و در جوار دیوار قرار دهید تا نم و رطوبت دیوار را به خود جذب نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفع نم و رطوبت با تکنولوژی نانو

رفع نم و رطوبت با تکنولوژی...

رفع نم با تکنولوژی نانو و آب بندی نانو رفع نم و رطوبت همیشه یکی از معضلات همیشگی خانواده ها...

مقالات بیشتر بخوانید
چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را...

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟ بوی بد ماشین لباسشویی از آن چیزهایی‌ست که دیر یا زود...

مقالات بیشتر بخوانید
آشنایی با روش های مختلف لوله بازکنی

آشنایی با روش های مختلف لوله...

آشنایی با روش های مختلف لوله بازکنی روش های مختلف لوله بازکنی ،رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشهای مختلفی دارد که...

مقالات بیشتر بخوانید
آشنایی با قوانین و نکات ایمنی حفر چاه فاضلاب

آشنایی با قوانین و نکات ایمنی...

رعایت کردن قوانین و نکات ایمنی حفر چاه فاضلاب می تواند جلوی حوادث مرگبار و خطرات وسیعی که حفر کردن...

مقالات بیشتر بخوانید
بازسازی چاه کهنه چگونه انجام می شود ؟

بازسازی چاه کهنه چگونه انجام می...

بازسازی چاه کهنه چگونه انجام می شود ؟ بازسازی چاه کهنه چگونه انجام می شود ممکن است سوالی باشد که...

مقالات بیشتر بخوانید
بررسی 3 مرحله مهم ترمیم چاه فاضلاب

بررسی 3 مرحله مهم ترمیم چاه...

بررسی 3 مرحله مهم ترمیم چاه فاضلاب ترمیم چاه فاضلاب به جهت جلوگیری از تخریب چاه و حفر مجدد آن...

مقالات بیشتر بخوانید
تاثیر لایروبی چاه در کارایی آن

تاثیر لایروبی چاه در کارایی آن

تاثیر لایروبی چاه در کارایی آن شاید شما هم عبارت «لایروبی چاه» را شنیده باشید و این سوال برایتان پیش...

مقالات بیشتر بخوانید
لایروبی مسیل ها

لایروبی مسیل ها

لایروبی مسیل ها لایروبی مسیل های شهری نیز مانند آنچه در باقی موارد گفته شد، انجام می شود و مانع...

مقالات بیشتر بخوانید
علت بوی بد سینک ظرفشویی را با 7 روش راحت نابود کنید

علت بوی بد سینک ظرفشویی را...

علت بوی بد سینک ظرفشویی را با 7 روش راحت نابود کنید برای بوی بد سینک ظرفشویی چه باید کرد؟...

مقالات بیشتر بخوانید
بهترین زمان حفر چاه آب

بهترین زمان حفر چاه آب

بهترین زمان حفر چاه آب آیا می دانید بهترین زمان برای حفر چاه آب چه موقعی است؟ چاه آب ،...

مقالات بیشتر بخوانید

تماس تلفنی