• English

۷۷۰۰۰۹۸۷ - ۲۲۶۲۳۹۹۶ - ۸۸۴۵۱۰۰۵

منظور از لایروبی چاه چیست؟

منظور از لایروبی چاه چیست؟
181
29 دی 1402
مدیریت سایت

منظور از لایروبی چاه چیست؟

طبیعی است که وقتی از زمان حفر یک چاه زمان زیادی میگذرد پر شود؛ در این هنگام ممکن است فکر کنید که لوله مسدود شده یا مشکل از جای دیگر باشد. پر شدن چاه و رسوبی شدن آن، یکی از اتفاقاتی است که شاید علت بروز علائمی چون نم و رطوبت است. بهترین و اولین اقدامی که در این هنگام می توان انجام داد، دریافت مشاوره و بررسی از یک متخصص در این حوزه است که ما را در انجام لایروبی یا حفر یک چاه جدید راهنمایی کند. اما لایروبی چاه چیست؟ اگر قصد دارید به صورت کامل با انواع روشهای استاندارد لایروبی آشنا شوید با ما همراه باشید.

لایروبی چاه چیست؟

فاضلاب ها یکی از مهمترین بخشهای مناطق شهری به شمار می روند. با توجه به حجم زیادی از فاضلاب که وارد چاه ها می شوند، مواد درون آن به تدریج ته نشین شده و نیاز به لایروبی پیدا خواهد کرد.

لایروبی به فرایند تخلیه سنگ، لجن، خاک، گل از داخل استخر، شبکه فاضلاب، قنات و چاه گفته می شود که امری بسیار ضروری و حیاتی برای سلامت فاضلاب به شمار می رود. این کار با استفاده از نیروی انسانی و ابزار آلات پیچیده انجام می شود.

تخلیه چاه به چه روش هایی انجام میشود؟

لایروبی چاه چگونه انجام می شود؟

لایروبی چاه، همانطور که گفته شد با استفاده از نیروی انسانی و تجهیزات انجام می شود. این عمل به این گونه است که فرد با وارد شدن به درون چاه شروع به تراشیدن دیواره ها و کف چاه کرده و آن ها را از دیواره جدا می کند. پس از آن، با استفاده از دستگاه ها و ماشین ها این زائده ها را از داخل چاه خارج و با استفاده با ماشین لجن کش حمل؛ سپس به مناطق مناسبی برده و تخلیه می شوند.پ

لوله بازکنی چاه چگونه انجام میشود؟

چه زمانی باید لایروبی انجام دهیم؟

سوال پرتکراری که بیشتر افراد می پرسند این است که چه موقع لایروبی انجام دهیم؟ به صورت کلی بدون نظر متخصصین لوله بازکنی آراد نمی توان گفت که بهترین زمان برای لایروبی کردن چاه چه موقع است. برخی افراد تصور می کنند زمانیکه فاضلاب منازل آنها شروع به انتشار بوی بد می کنند، می بایست لایروبی انجام دهند. اما باید بدانید این تصور اشتباه بوده و بوی فاضلاب می تواند ناشی از موارد دیگری باشد. بنابراین اگر قصد دارید لایروبی چاه انجام دهید بهتر است ابتدا با یک متخصص و لوله بازکنی ماهر مشورت کنید.

۸ مرحله لایروبی چاه

لایروبی چاه مانند سایر اقدامتی نیست که خود فرد بتواند آن را به تنهایی انجام دهد و بدون کمک یک متخصص از عهده آن برآید و نیازمند چندین مرحله است. البته توجه داشته باشید از آنجایی که این کار خطرناک بوده و نیازمند وارد شدن انسان به درون چاه است، حتما نهایت احتیاط را به خرج دهید.

این مراحل عبارت اند از:

مشورت با یک تیم و مجموعه حرفه ای
تخلیه چاه جهت بررسی رسوبات
بررسی چاه و میزان رسوب گیری ان
آماده سازی انواع تجهیزات مورد نیاز
وارد شدن نیروی متخصص انسانی به داخل چاه
تراشیدن دیواره یا کف چاه با استفاده از وسیله
خارج کردن رسوبات
انتقال ضایعات به خارج شهر و محل مناسب

لایروبی چاه
لایروبی چاه

مزایای لایروبی چیست؟

برخی از مواد زائدی که طی سالیان طولانی داخل چاه ریخته شده اند، با استفاده از مکش یا سایر روشها برطرف نخواهند شد. بنابراین در این هنگام بهترین اقدام کمک گیری از لایروبی بوده که دارای مزایای زیادی برای چاه فاضلاب خواهد بود. برخی از مزایای لایروبی چاه عبارت اند از:

تخلیه ۱۰۰ درصد هرگونه مواد جامد
صرفه جویی در زمان و هزینه
افزایش کارکرد چاه

تخلیه هرگونه مواد سفتی که با استفاده از ماشین لجن کشی تخلیه نشده بود

پیشگیری از نم و رطوبت

استفاده از مایع های جرم گیر بسیار قوی برای پاکسازی لوله و فاضلاب یکی از اقداماتی است که همه افراد در اولین زمان آن را انجام می دهند. این کار به صورت مکرر باعث خرابی لوله ها، شکستگی یا سوراخ شدن آنها می شود که این خرابی یا شکستگی لوله نیز نم و رطوبت را به همراه می آورد. در مقابل کمک گرفتن از روش لایروبی چاه با استفاده از یک نیروی متخصص و روشهای استاندارد چنین مشکلاتی نداشته و از بروز خسارات مالی پیشگیری می کند.

بهبود کارکرد

افزوده شدن مواد زائد بر روی هم باعث گرفتگی یا حتی پر شدن چاه می شود. برخی افراد تصور می کنند در این هنگام باید یک چاه جدید حفر نمود. این کار علاوه بر هزینه زیاد، زمان زیادی را از ما گرفته و به طور کلی پیشنهاد نمی شود. بنابراین بهترین راه استفاده روش لایروبی چاه است که با استفاده از کمترین هزینه و کمترین زمان بهبود؛ عملکرد چاه را به بهترین شکل افزایش می دهد.

انواع لایروبی چاه

لایروبی چاه کلا دو نوع داشته و در دو زمان انجام می شود. ۱ در زمان احداث چاه، که در هنگام حفر خاک و گل زاید تخلیه می شوند. ۲ زمانی که دیواره و کف چاه رسوب گرفته باشد و نیاز به لایروبی داشته باشد. همچنین نوع دیگر لایروبی نیز وجود دارد که به منظور ایجاد حفر و عمق بیشتر استخر، چاه یا فاضلاب انجام می شود که به آن لایروبی ترمیمی گفته می شود.

 

نتیجه گیری و کلام آخر

لایروبی چاه اقدامی نیست که شما بتوانید آن را به راحتی و بدون در دست داشتن هرگونه ابزارآلات یا تخصص مورد نیاز انجام دهید. لایروبی حتما و حتما می بایست توسط یک تیم حرفه ای انجام شود تا از بروز هرگونه خسارت مالی یا جانی جلوگیری شود. اگر نیاز به دریافت مشاوره از لوله بازکنی آراد دارید، یا نیاز به یک نیروی متخصص دارید با شماره های زیر تماس بگیرید.

سوالات متداول

لایروبی چاه با دستگاه چگونه است؟
متخصصین این حوزه با استفاده از دستگاه مورد نیاز دیواره و کف چاه را تراشیده و در انتهای کار آن را با ابزارآلات مخصوص خود از چاه خارج می کنند.

لایروبی چاه فاضلاب با جوش شیرین امکان پذیر است؟
به طور کلی جوش شیرین یک از بین برنده قوی است که می توان برای پاکسازی سطوح یا اجسام و حتی لوله از آن استفاده نمود. اما اگر می دانید که لوله یا چاه شما دچار رسوبات ته نشین شده است، استفاده از جوش شیرین دردی را دوا نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیدا نشد

تماس تلفنی