• English

۷۷۰۰۰۹۸۷ - ۲۲۶۲۳۹۹۶ - ۸۸۴۵۱۰۰۵

رفع نم و رطوبت با دستگاه

رفع نم و رطوبت با دستگاه
183
1 بهمن 1402
مدیریت سایت

رفع نم و رطوبت با دستگاه

رفع نم و رطوبت با دستگاه می توانید یکی از بهترین و سریع ترین روش هایی است که در پیدا کردن محدوده نشتی و ترکیدگی بسیار کارآمد و قابل اعتماد است. در گذشته کشف این مناطق به شیوه سنتی انجام میشد به صورتی که با کنده کاری های متعدد اقدام به رفع نم و رطوبت ساختمان می کردند.

این روش معایب بسیاری داشت از جمله زمان بر بودن، وارد کردن خسارتهای بیشمار، صرف هزینه های سنگین که در اکثر موارد نقاط کنده شده با محل نشتی مغایرت داشتند. به همین دلیل کارشناسان به فکر استفاده از ابزارآلاتی بودند که بتواند بدون کنده کاری محل مورد نظر را پیدا کند.

نشت یابی لوله با دستگاه متفاوتی انجام می گیرد. این وسایل با توجه به نوع عملکردی که از آن انتظار دارند در انواع نشت یاب اکوستیک، اکوستیک عقربه ای در دو نوع صوتی و حرارتی ساخته می شوند. نکته حائز اهمیت این است که رفع نم و رطوبت بدون تخریب انجام میشود. با این روش شما دیگر هیچ نگرانی از تخریب ساختمان ندارید و می توانید با خیال راحت مشکل خود را به سروسکار با تجربه بسپارید.

لجن کشی به چه منظوری انجام می شود؟

علت به وجود آمدن نم و رطوبت

دمای بالای ساختمان
نشتی لوله آب
لوله کشی نادرست
پوسیدگی لوله ها
عدم اجرای صحیح عایق کاری
عدم کارگذاری درست کف شور
استفاده از دستگاه بخور
آبگرفتی سقف پس از باران
خشک کردن لباس ها در محیط داخلی منزل
آسیب دیدن ایزوگام ساختمان

در ادامه چند مورد از موارد بالا که مهم تر هستند و در بین دیگر موارد آسیب های سنگین تری را می زنند و باید نکاتی در مورد آن ها بدانید توضیح می‌دهیم.

تبدیل توالت چگونه انجام می شود؟

1-شکستگی یا ترک خوردن لوله

از مهم ترین عوامل ایجاد نم و رطوبت شکستگی و یا ترک خوردن لوله است؛ و از آنجایی که اکثر خانه ها سیستم لوله کشی قدیمی و فلزی دارند؛ جدایی از مناسب نبودن فلز برای لوله کشی، به علت قدیمی بودن لوله ها احتمال پوسیدگی به مرور زمان افزایش پیدا کرده و وقتی لوله پوسیده شود با کوچک ترین اتفاق مانند وارد شدن ناگهانی فشار آب بالا به لوله ترک خورده یا می شکند.

در صورت ترکیدگی و شکستگی لوله اگر به موقع به آن پی ببرید و رسیدگی کنید می توانید قبل از بوجود آمدن خرابی زیاد این مشکل را برطرف کنید.شما می توانید از تکنسین های تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در خواست رسیدگی فوری کنید تا در زمان مناسب محل دقیق را شناسایی کنند و بدون تخریب اضافی و خرابی بنای ساختمان، مشکل را حل کنند.

2-آسیب دیدن ایزوگام پشت بام

ایزوگام پشت بام یکی از محل هایی است که در فصول مختلف در معرض آب هوای متنوع قرار دارد.شما باید قبل از شروع فصل بارندگی ایزوگام پشت بام خود را چک کنید؛ در صورت وجود خرابی و ترک خوردگی اگر آن را ترمیم نکنید با رخنه کردن آب و رطوبت به سقف طبقه های اخری خسارات جبران ناپذیری به ساختمان مخصوصا طبقه های آخر که به صورت مستقیم با هوای بیرون در ارتباط هستند وارد می کنند.

رفع نم
رفع نم

3 دلیل برای وجود نم و رطوبت در ساختمان

1-شیب بندی و نوع مصالح پشت بام

با توجه به این که شرایط متنوع آب و هوایی در نقاط مختلف کشور وجود دارد، متناسب با آب و هوای هر منطقه نوع متریال و مصالحی که برای ساخت پشت بام استفاده می‌شود متفاوت بوده برای مثال در شهر تهران معمولا از جنس سرامیک ،ایزوگام و سنگ فرش بوده و به مرور زمان این لایه ها نشست می کنند و باعث بوجود آمدن ترک و شکستگی می شوند. و دلایل نشت آب به سقف طبقه های آخری نشست ملات و و باز بودن بندکشی بین سرامیک های سقف بوده و در صورت عدم رسیدگی باعث بوجود آمدن نم و رطوبت به صورت ظاهری در سقف و دیوار ها می شود.

2-عایق کاری پشت بام

برای عایق کاری سقف پشت بام معمولا از قیر یا مواد دیگر استفاده می‌شود. عایق کاری با در نظر گرفتن شرایط پشت بام مانند: شیب و ضریب نفوذ انجام می شود.مهم ترین عامل نفوذ آب و رطوبت به پشت بام خرابی در قسمت های عایق کاری شده هستند. با جدا شدن لایه ی عایق کاری شده در ساختمان و نفوذ آب به لایه های زیرین باعث تبله زدن و نفوذ رطوبت در سقف می شود که باعث بوجود آمدن نشانه هایی از رطوبت و نم مانند: کپک و قارچ و زردی دیوار می‌شود.

3-سیستم لوله کشی و خروجی پشت بام

در پشت بام ها خروجی هایی وجود دارند که آب و نزولات جوی را خارج می کند و جلوی انباشته شدن آن هارا می‌گیرد.

برای رفع نم و رطوبت پشت بام باید تجهیزاتی که در پشت بام وجود دارند مانند:داکت ها، کولر های آبی، هواکش هایی که نصب شده اند(هواکش های دستشویی و آشپز خانه) خروجی های آب آن ها بررسی شوند. گاهی اوقات با یک چس کاری

اگر نم و رطوبت با روش های بالا رفع نشد چکار کنیم؟

راه حل هایی که در بالا توضیح داده شد جزء تجربیات چندین ساله کارشناسان این حوزه بوده به طوری که خیلی از گفته ها را نمی توانید داخل هیچ کتاب و چزوه ای پیدا کنید. به همین دلیل ساکنین ساختمان فکر می کنند هیچکدام آنها عملی نیست و به راحتی از کنار آن رد می شوند.

همانطور که در مطالب گذشته گفتیم وجود نم و رطوبت در دراز مدت می تواند اثرات زیان باری برای اهلی خانه چه از نظر مالی و جانی به وجود بیاورد. پس بهتر است به محض رویت این علائم فورا با لوله باز کنی تهران تماس بگیرید تا دوستان ما راهنمایی لازم را در این زمینه انجام دهند.

نکات کلیدی که در بخش های قبلی گفته شد در عمل بیشتر برای مواقعی که رطوبت سطحی ایچاد شده کاربرد دارد. شما نمی توانید برای لوله هایی که دچار ترکیدگی و یا نشتی هستند از این روش ها استفاده کنید. این راه کارها تنها زمانی کارساز است که همان بدو تشکیل شدن اقدام به رفع آن کنید.

به همین دلیل است که توصیه داریم این مسئله را پشت گوش ننداخته و فورا اقدامات لازم برای بر طرف کردن آن را انجام دهید تا از خطرات جبران ناپذیر آن در امان بمانید. ما در تمامی این مراحل در کنار شما هستیم تا بدون کمترین استرس و فشاری با کمک لوله کش سیار نم و رطوبت تشکیل شده را به طور کامل از تمامی قسمت ها بر طرف نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به موارد کلی که در این مطلب به آن اشاره شد وجود نم و رطوبت به صورت پراکنده و یا گسترده در یک ساختمان می تواند علاوه بر ایجاد ناراحتی هزینه های سنگین مالی و بعضا جانی را هم به همراه داشته باشد. سعی کنید شما جز افراد سهل انگار و بیخیال نباشید و با مشاهده کوجکترین آثاری از تشکیل رطوبت به دنبال دلیل و بر طرف کردن آن باشید.

به همین منظور شرکت لوله باز کنی تهران با تیمی متشکل از سرویسکاران با تجربه و مجهز به انواع دستگاههای شناسایی نقاط مرطوب خانه می توانند در طول شبانه روز به صورت 24 ساعته خدمات رفع نم و رطوبت ساختمان را به عزیزان تهرانی ارائه کنند. با سپردن مشکل خود به کارشناسان این مجموعه می توانید به از بین رفتن رطوبت ایجاد شده امیدوار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی استفاده از توالت فرنگی از بعضی جهت‌ها راحت‌تر از توالت ایرانی است. هنگام استفاده از...

مقالات بیشتر بخوانید
کول چاه و کول گذاری چیست ؟

کول چاه و کول گذاری چیست...

معرفی کول چاه طی سال ها و با گذشت مدت زمانی از عمر چاه، ممکن است به دلایلی نظیر سستی...

مقالات بیشتر بخوانید
از بیوفیلم‌ (Biofilm) چه می دانید؟

از بیوفیلم‌ (Biofilm) چه می دانید؟

از بیوفیلم‌ (Biofilm) چه می دانید؟ بیوفیلم، تجمعی از سلول های میکروارگانیسمی است که به یک سطح متصل و توسط...

مقالات بیشتر بخوانید
بازسازی چاه کهنه چگونه انجام می شود ؟

بازسازی چاه کهنه چگونه انجام می...

بازسازی چاه کهنه چگونه انجام می شود ؟ بازسازی چاه کهنه چگونه انجام می شود ممکن است سوالی باشد که...

مقالات بیشتر بخوانید
اسید لوله بازکنی چیست؟

اسید لوله بازکنی چیست؟

اسید لوله بازکنی چیست؟ اسید لوله بازکنی از جمله موادی است که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب یا سینک ظرفشویی...

مقالات بیشتر بخوانید
آشنایی با روش و تکنیک حفاری ضربه ای

آشنایی با روش و تکنیک حفاری...

آشنایی با روش و تکنیک حفاری ضربه ای عمده منابعی که در طبیعت برای استفاده انسان ها وجود دارد منابعی...

مقالات بیشتر بخوانید
5 علت رسوب آب در لوله | چرا لوله اب رسوب می کند؟

5 علت رسوب آب در لوله...

5 علت رسوب آب در لوله | چرا لوله اب رسوب می کند؟ علت رسوب آب در لوله چیست؟ احتمالا...

مقالات بیشتر بخوانید
نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب

نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه...

متاسفانه در برخی از موارد، به علت طراحی اشتباه و یا قرار گرفتن عاملی خارجی در چاه، شما به تخلیه...

مقالات بیشتر بخوانید
آشنایی با روش های مختلف لوله بازکنی

آشنایی با روش های مختلف لوله...

آشنایی با روش های مختلف لوله بازکنی روش های مختلف لوله بازکنی ،رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشهای مختلفی دارد که...

مقالات بیشتر بخوانید
بررسی 3 مرحله مهم ترمیم چاه فاضلاب

بررسی 3 مرحله مهم ترمیم چاه...

بررسی 3 مرحله مهم ترمیم چاه فاضلاب ترمیم چاه فاضلاب به جهت جلوگیری از تخریب چاه و حفر مجدد آن...

مقالات بیشتر بخوانید

تماس تلفنی